پژواک نیوز

پژواک نیوز ماخانومدران - عوارض کم‌خوابی در کودکان را جدی بگیرید • پژواک نیوز

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶

، براساس تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا، کودکان در رده سنی ۶ الی ۱۲ سال باید هر شب بین ۹ الی ۱۲ تایم بخوابند، خواب کاهش می‌تواند زمینه ساز ابتلای آنها به بیماری‌های مختلفی شود. در ادامه این مطلب را به گرازش از

 می‌خوانیم.

 

عوارض کم‌خوابی در کودکان را جدی بگیریم

 

کارشناسان با مطالعه بر روی زیاد از چهار هزار و ۵۲۵ کودک انگلیسی دریافته‌اند کم خوابی و بد خوابی کودکان رابطه مستقیمی با ابتلا به دیابت در بزرگسالی دارد.

 

کودکانی که کاهش از ۹ تایم در طول شبانه روز می‌خوابیدند حامل ژن‌های ابتلا به دیابت بودند و بدن آن‌ها در برابر انسولین از خود مقاومت نشان داده اســـــت.

 

با مطالعه بر روی شیوه خانومدگی افراد در بزرگسالی زیادی از آن‌ها در دوران کودکی دچار کم خوابی و بدخوابی بوده‌اند.

 

از جمله عوارض کم خوابی در کودکان می‌توان به چاقی و اضافه وخانوم، تشکیل توده عضلانی کم، تجمع چربی و قند در بدن، کاهش سطح هوش و علاقه به مصرف خوراکی‌های شیرین می‌توان اشاره انجام.

 

کارشناسان دانشگاه لندن براین اساس به والدین توصیه می‌کنند نظارت دقیق بر خواب کودک داشته باشند، زیرا هر یک تایم کمبود خواب می‌تواند زمینه ساز ابتلا به دیابت در بزرگسالی آن‌ها شود.

 

دیابت نوع ۲ در گذشته در افراد بالغ شیوع فراوان داشت و به دلایلی، چون عادت نادرست خانومدگی و مصرف فست فود و غذا‌های پرچرب و شیرین ایجاد می‌انجام گرفت، اما اکنون زیادی از نوجوانان به دلیل الگوی بد تغذیه و بی تحرکی دچار این بیماری انجام گرفته‌اند و دنیا با یک چالش جدی مواجه اســـــت.

 

براساس تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا، کودکان در رده سنی ۶ الی ۱۲ سال باید هر شب بین ۹ الی ۱۲ تایم بخوابند، خواب کاهش می‌تواند زمینه ساز ابتلا به دیابت، فشار‌های روحی و اســـــترس، ابتلا به فشارخون بالا، چاقی و افسردگی در سال‌های فردا آن‌ها شود.

 

کم خوابی و بدخوابی کودکان همچنین سبب افزایش اشتها و تمایل آن‌ها به مصرف مواد غذایی زیاد از حد مورد نیاز بدن می‌شود و کودکان را در معرض ابتلا به چاقی و دیابت قرار می‌دهد.

 

بر این اساس کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند پلن منظمی برای خواب کودکان خود در نظر بگیرند، حداقل یک تایم قبل از خواب کودک اجازه اســـــتفاده از تبلت و موبایل و سایر وسایل دارای صفحه نمایشگر با نور آبی را ندهند، سکوت را در خانه رعایت انجامه و نور دلیلغ اتاق‌ها را کم کنند؛ همچنین می‌توانند قبل از خواب به فرخانومد خود برای داشتن خوابی عمیق نوشیدنی شیر کم چرب و بدون شکر دهند تا آماده اســـــتآسوده شود.